De combinatie granola/yoghurt is een uiterst gezonde en lekkere start van de dag.
De waarde van granola lees je op onze website. Hier een overzicht van de waarde van yoghurt!

  • Yoghurt is een bron van calcium en vitamine D, en dus goed voor de botten
  • In yoghurt zitten net zoveel eiwitten als in vlees. 150 gram yoghurt bevat tot 10 gram eiwit, dat is gelijk aan 1 ons vlees. Griekse yoghurt bevat nog meer – 15 tot 20 gram per 150 gram.
  • Yoghurt stilt de honger. Het eiwit in yoghurt is niet alleen goed voor spierherstel en groei, maar het vult ook.
    Het helpt je afvallen. Harvardonderzoekers ontdekten dat bacteriële culturen in yoghurt helpen om gewicht te verliezen.
  • Yoghurt is goed voor de spijsvertering. Het bevat goede bacteriën, probiotica,die kunnen helpen bij bepaalde darmaandoeningen, waaronder constipatie, diarree en darmziekten.
  • Yoghurt helpt de bloeddruk verlagen door dat het rijk is aan kalium. Het is ook rijk aan calcium, een gebrek daar kan leiden tot hoge bloeddruk.
  • Het zit vol vitaminen. Naast calcium en vitamine D, is yoghurt is een bron van kalium, zink, fosfor, riboflavine, jodium en vitamine B12.
  • Yoghurt eten helpt als je een slechte adem hebt. Yoghurt bevat melkzuur, een vriendelijke bacterie die tandvleesziekten zoals gingivitis bestrijdt, de veroorzaker van slechte adem.
  • Het is goed voor de huid. Het blijkt dat yoghurt ook natuurlijke exfoliëren bevat. De melkzuur in yoghurt wordt ook aangetroffen in sommige chemische peelings.
  • Het stimuleert het immuunsysteem. De actieve bacteriële culturen in yoghurt kunnen de effectiviteit van witte bloedlichaampjes verhogen.